Aktuální informace předsedy SV (aktualizace 27.03.2024 21:14:30)
27.3.2024
Stavba probíhá úspěšně, prostavěnost je přes 70%, takže dílo bude ukončeno mnohem dříve, než jsme předpokládali. Stavební dozor minimálně 2x týdně stavbu kontroluje a řeší aktuálně zjištěné problémy, kvalitu odvedené práce i spolupráci se stavitelem si pochvaluje, tak jen doufám, že vás dílo omezuje v nejmenší možné míře. Střecha už je prakticky hotová, tak nebezpečí zatečení při deštích se nám naštěstí vyhnulo. Vzhledem ke stáří budovy a technickým zjištěním v průběhu stavby vznikly více práce nezahrnuté v rozpočtu, na doporučení stavebního dozoru jsem je schválil a abychom se vešli do rozpočtu, bylo nutno zrušit zasklení společných balkónů, které při dodržení všech požadavků památkářů, techniků i hasičů by dílo neúměrně prodražilo. Vyvstává nám ale další problém v domě - bez souvislosti se stavbou jsme řešili 2 havárie odpadního potrubí, které bohužel nebylo vyměněno při rekonstrukci stoupaček a rozvodů v domě. Nyní nemáme finanční rezervu pro zásadní rekonstrukci, budeme to muset projednat na shromáždění.
8.2.2024
Hlasování per rollam schválilo úvěr u Buřinky a zvýšení příspěvku do FO na 41 Kč/m2 a měsíc, podklady jsem odeslal na Rejstříkový soud. 6.2. předáno staveniště a 13.2. v plánu podpis úvěrové smlouvy. Dbejte prosím na zamykání branky na zahradu a po 19h i domu!
29.1.2024
Od pondělí 29.1. začne v souvislosti s
rekonstrukcí navážení materiálu na půdu, omluvte prosím s tím
související hluk a pohyb osob v domě.
Děkuji za spolupráci při hlasování o úvěru a prosím ty vlastníky,
kteří se ještě nevyjádřili, aby tak učinili dle instrukcí v zaslaném
e-mailu.
9.1.2024
V domě proběhl v pondělí (dozvěděl jsem se
to až dnes) odečet hlavního vodoměru, ve čtvrtek 11.1. obejdu po 18h
dům, kdo nebude doma, zapište mi stav všech vodoměrů v bytě -
lístečky pro odečet jsou na nástěnce.
Zatím mám nabídky úvěru od UniCredit, ČSOB a Buřinky, ještě čekám na
nabídku Spořitelny. FIO banka nemá produkt, který bychom mohli
využít... Mám k podpisu nachystanou SoD s firmou Rumilton, ještě ji
zašlu k vyjádření stav. dozoru.
Připomínám účet pro platbu za okna:
2601317053/2010 a
jako variabilní symbol uveďte číslo bytu, ať Vám účetní platby
správně přiřadí. Pro ty, kdo o to požádali, připravím splátkový
kalendář v závislosti na úvěrové sazbě.
7.11.2023
Proběhly výměny starých oken v celém objektu
(kromě bytu 17, kde vlastník zajistí výměnu dle projektové
dokumentace do zahájení revitalizace 3/2024), zbývá dořešit pár
reklamací. Připravuji podklady pro poptávku dodavatele stavebních
prací, pro zájemce jsou podklady v "Odkazech".
V září proběhla kontrola spalinových cest, 2 byty nebyly přístupné a
vlastníci byli vyzváni, aby zajistili nápravu, v listopadu ještě
plánuji požární a plynovou kontrolu (jen společné prostory). Termín
shromáždění SV bych rád stanovil, až proběhne poptávka dodavatele
stavby (za tipy na firmy děkuji).
3.10.2023
Revizen spalinových cest proběhla 26.9.2023, 2 byty nebyly přístupné, prosím o dodatečné zajištění zprávy od kominíků. Do konce září proběhla výměna starých oken kromě 4, které musí firma na vlastní náklady předělat, protože nebyly v souladu s projektovou dokumentací pro zateplení domu, dodělávky jsou naplánovány na polovinu října, tak prosím ještě o trpělivost s nepořádkem ve sklepě. Pak konečně budu moci zahájit poptávkové řízení na dodavatele revitalizačních prací, uvítám doporučení na firmy.
29.8.2023
Zahájení výměny oken ve společných
prostorách a bytech od 30.8.2023. Nejprve proběhne výměna ve
společných prostorách a v termínech 5.9, 12.9. a 18.9. v bytech. Na
nástěnce je rozpis vydaný firmou (stíhají zhruba 7 oken za den),
dotyčným jsem poslal e-mail a prosím o potvrzení termínu, v případě
nouze zkusíme domluvit výměnu... Po vlastní výměně bude ještě třeba
nejdříve příští den provést zednické práce (malování není
nasmlouváno). Vzhledem k chystanému zateplení v příštím roce nebudou
instalovány venkovní parapety, protože by se stejně musely znovu
měnit a byla by to zbytečná investice...
Asi ve čtvrtek 24.8. (přesně nevím, jsem na dovolené...) někdo
odcizil náš kontejner na odpad. Objednal jsem nový u AVE, slíbili
dodání do týdne, prosím nechte zatím stání odemčené, ale jak se
objeví, zamkněte někdo, já nebudu v Praze. Hlavně prosím kontrolujte
při cestě kolem, zda je stání zamčené, popeláři bohužel často
nezamknou...
6.6.2023
Dnes proběhlo zaměření pro výměnu starých oken v 10 bytech, realizace červenec-srpen.
25.5.2023
Vážení vlastníci,
vzhledem k tomu, že náš dům rozměry zcela neodpovídá původní
projektové dokumentaci a rozměry okenních otvorů se někde liší, chce
výrobce provést na místě přesné zaměření. Pracovník se dostaví v
úterý 6.6.2023 v 15 hodin do domu a postupně projde byty, prosím
abyste zajistili přístup, jinak se vystavíte nebezpečí, že nová okna
nebudou správně pasovat. Prosím o potvrzení, že jste zprávu
obdrželi!
17.5.2023
Vážení vlastníci,
konečně se stavba pohnula, stavební povolení bylo vydáno (originál
mi ještě architekt nepředal) a zahájili jsme přípravné práce -
výměnu zbylých starých oken za izolační-plastová, jak je
odsouhlaseno minulými shromážděními společenství. Dotčení
vlastníci byli informováni, okna budou v tomto týdnu předána do
výroby (odhad 2-3 měsíce), pak zahájíme výměnu. Po ukončení první
etapy zahájím výběr dodavatele na rekonstrukci, pak jednání o úvěru,
vlastní práce na střeše a fasádě bych rád zahájil na jaře 2024 a
trvání ze zkušeností s podobnými díly odhaduji na cca 4 měsíce. Tak
si držme palce, ať to vyjde...
3.3.2023
Vážení vlastníci,
probíhá poslední fáze stavebního řízení, čekáme na vyjádření
zainterosovaných majitelů sousedních staveb a pozemků. Absolvoval
jsem seminář LBD o datových schránkách - od letošního toku jsou
povinné pro spolešenství vlastníků a nabídce zřízení účtů a
technické kontrole kontrole objektu, které pro nás nejsou zajímavé.
Dům je pojištěn u Kooperativy a máme sjednanou asistenční službu na
havárie, které se týkají stavby (ne vybavení a rozvodů v bytě), na
stránkách jsou údaje k nahlášení havárie pojišťovně, pokud nebudu v
domě přítomen.
24.1.2023
Vážení vlastníci,
ve
středu a čtvrtek (25. a 26.) probíhají domluvené
výměny uzávěrů v bytech. Budou se často zavírat některé stoupačky a
je možné, že i hlavní uzávěr vody.
1.11.2022
Vážení vlastníci,
shromáždění SV plánuji na úterý 29.11.2022 od 18 hodin v Klubu
seniorů v Hořanské 2, sál je rezervovaný, tak snad do toho opět
nezasáhnou nějaká hygienická opatření. Kromě běžné agendy (nárůst
cen služeb bude nutno promítnout do záloh, hledám nejvýhodnější
poskytovatele, pokud máte nějaká další doporučení, uvítám je) budeme
na další 3 roky volit předsedu společenství. Revitalizace se vleče,
jsem v kontaktu s projektantem, COVID nás přišel draho, během
prodlení na úřadu násobně stouply ceny materiálů, novelizace zákonů
si vyžádaly přepracování projektu, do kterého nově zasahuje i Státní
energetická inspekce (musel jsem zajistit nový Průkaz energetické
náročnosti budovy, kde v důsledku už proběhlých výměn oken se dům
přesunul z třídy G do E) a vzhledem k plánu nového plynového řádu
2023-2024 bylo třeba doplnit řezy přístupovou komunikací, čekáme na
vyjádření Technické správy komunikací a ve 3. kole památkářů...
Podle předběžného projektu z r. 2020 nepředstavovalo finanční krytí
problém, předpokládaný úvěr byl do 3 milionů a úroky nízké, teď si
netroufám náklady na dílo vůbec odhadnout a je třeba vyčkat až na
kalkulaci projektu při stavebním povolení.
Počátkem prosince proběhne výměna vodoměrů, schválená v roce 2021.
6.5.2022
Rozesláno vyúčtování služeb za rok 2021 a předány informace o zvyšování cen služeb, projektu a opravě zábradlí
28.1.2022
Dobrý den,
po nekonečných zdržováních schválení projektu revitalizace kvůli
COVID a karanténě na úřadu MČ P3 je naše kontaktní osoba po úrazu
hospitalizovaná, takže předání kompletních podkladů pro poptávku
stavební firmy, plánované na konec února se bohužel opět odkládá,
jak budu mít nové informace, podělím se o ně...
Dostávám další dodatky ke smlouvám se zvýšením ceny, naposledy za
správu LBD Praha 3 (zvýšení ceny je o inflaci, přistoupil jsem na
ni, ale pokud někdo najdete nějakou výhodnější nabídku správy
nemovitostí, můžeme mandátní smlouvu vypovědět). Shromážděním SV z
roku 2021 schválená výše záloh měla sice rezervu, ale to zvyšování
cen nepokryje, v letošním vyúčtování roku 2021 se to ještě výrazněji
neprojeví, ale ve vyúčtování roku 2022 počítejte s nedoplatky...
Včera jsem dostal elektronické podklady rozpisu záloh na služby a
příspěvku vlastníka platné od 1.3.2022, posílám je elektronicky,
originály vyzvednu a dám do schránky vlastníkům bydlícím v domě,
ostatní si je mohou vyzvednout u mne po domluvě osobně. Prosím
upravte si platební příkazy dle nového rozpisu.
28.1.2022
V domě proběhl odečet vodoměrů, děkuji za
spolupráci, a fakturační odečet vodného-stočného. Další nárůst cen
částečně kompenzuje celkový pokles spotřeby, tak doufám, že ve
vyúčtování 2021 nebude proti zálohám velký rozdíl. Požádal jsem
účtárnu LBD aby na základě usnesení shromáždění SV a změn na trhu
zpracovala nové předpisy, měly by platit od března nebo dubna 2022.
Firma, se kterou jsem vyjednal nové zábradlí u vstupu, dostala k
31.1. výpověď z dílenských prostor, tak zkusím poptat nějakou další,
ale v prosinci jsem uspěl pouze u jedné...
4.1.2022
Vážení vlastníci, přeji vše nejlepší v
novém roce!
13.1.2022 proběhne odečet vody (fakturační odečet Veolie je v lednu)
z domácích vodoměrů. Od 18h obejdu dům, pokud nebudete doma,
odečtové lístky budou na nástěnce, dejte je prosím do schránky SVJ.
Zatím jsem se s účtárnou nedomlouval na úpravách pro předpis záloh.
Do rozpočtu byl zahrnut předpokládaný inflační nárůst cen, ale od
shromáždění v listopadu jsem obdržel zvýšení ceny za svoz odpadu
(AVE) a zejména výrazné zvýšení nákladů na likvidaci odpadu
(Magistrát). Redukovat frekvenci vyvážení odpadu dle běžného plnění
kontejneru nelze (apeluji na třídění odpadu doma, které objem
výrazně redukuje, sběrná místa jsou dobře dostupná a nic nás to
nestojí). Hlavně ale čekám na největší položku v rozpočtu - fakturu
za vodné-stočné, které bývá v únoru, podle toho vyzvu účetní k
úpravě předpisu pro zbytek roku 2022. U vodného je stanovení záloh,
jak je schvalujeme na shromáždění v listopadu složité, k dispozici
mám vždy 2 roky stará data, pro rok 2022 je to fakturace za rok
2020. Pokud se změní počet členů domácnosti, může to mít zásadní
vliv na vyúčtování, s paní účetní si můžete domluvit zvýšení zálohy
na vodné individuálně.
Na základě rozhodnutí vlastníků jsem poptal firmy na nové zábradlí u
vstupu do domu, uzávěrka je k 15.1., řemeslníci moc zájem o malou
zakázku nejeví...
21.11.2021
Zápis ze shromáždění včetně příloh je k dispozici zde na webu.
Potřebuji doplnit financování výměny oken před zateplením pláště
budovy. Předpokládám, že LBD (byt 3) zaplatí výměnu přímo, od paní
Podroužkové (byt 1) a pana Čížka (byt 6) bych potřeboval vyjádření k
financování - viz bod 9 jednání.
K dnešnímu dni nemám nové informace stran schválení projektu odborem
památkové péče. V domě proběhla revize plynu, až budu mít k
dispozici protokoly, uložím je na web a spolu se zápisem z požární
prohlídky pošlu správci. Případné závady v bytech je nezbytné
odstranit, na to vás upozorním.
Z účtárny jsem dostal informaci o platbách SIPO, kromě poplatků,
které platíte jako jednotlivci, platí SV jako příjemce asi 400 Kč za
rok, to není závratná částka, ale je zbytečné platit, když jsou
bankovní příkazy zdarma. Doporučuji platit zálohy na služby +
příspěvek do fondu oprav přímo trvalou platbou z vaší banky.
Za opravu střechy po vichřici jsme zaplatili 25 tisíc a až na
spoluúčast 1000 Kč vše uhradila pojišťovna.
Úklidová firma opět zvýšila cenu, na to jsem s ohledem na nabídky
této firmy při shánění nových zákazníků nepřistoupil a sháním nového
dodavatele, pokud máte nějaké kontakty nebo zájem, prosím sdělte mi
je co nejdříve.
23.10.2021
V úterý 16.11.2021 proběhne v domě pravidelná 3-letá revize plynu, která se týká i plynových spotřebičů v bytech. Prosím všechny vlastníky, kteří mají plynovou přípojku, aby po 8. hodině umožnili technikům přístup do bytu. Podrobnější informace vyvěsí firma v domě.
8.10.2021
V listopadu plánuji po roční vynucené přestávce shromáždění SVJ, kde
projednáme běžnou agendu, termín: pondělí 8.11. v 18 h. Doufal jsem,
že vám předložím podklady pro výběr firmy na realizaci revitalizace
objektu, ale bohužel stále nemám všechna vyjádření úřadů k
projektové dokumentaci, COVID vše zbrzdil, ale stále doufám, že
stavba proběhne dle plánu do r. 2023. Projekt musí být vzhledem k
výraznému nárůstu cen stavebního materiálu v posledním roce
přepočítán, aby kalkulace odpovídala reálnému stavu na trhu a mohli
bychom schválit výši úvěru. Jakmile budu mít k dispozici podklady,
seznámím vás s nimi prostřednictvím našich webových stránek, ve
spolupráci se stavebním dozorem vyberu na základě poptávky firem
realizátora a následné schválení firmy a úvěru bychom mohli
realizovat per rollam, aby nedošlo k dalšímu zdržení...
Další komplikací je místo konání, klub důchodců v Hořanské je v
rekonstrukci a kontaktní osoba v mezidobí zemřela. Navrhuji, že
bychom se sešli v domě, ve sklepě je dostatečně velká místnost,
starý kryt, není to nejpohodlnější, ale stůl a pár židlí tam bude a
když si kdo může vezme židli z bytu, tak by se to dalo zvládnout.
Odpadly by náklady na pronájem nějakého sálu i komplikace, které s
případným omezením kvůli COVID mohou ještě nastat.
21.6.2021
Vážení vlastníci,
před prázdninami vás chci informovat o postupu v otázce revitalizace
objektu. Vypadalo to, že pro cílový plán rekonstrukce 2022-23 je
dostatek času na administrativní úkony, bohužel ochromení státní
správy v souvislosti s opatřeními vlády se nás nepříjemně dotýká a
vše postupuje pomalu. Projekt včetně technických detailů postupně
postupuje odbory na MČ Praha 3, nyní po zapracování připomínek
požární ochrany byl předán odboru památkové péče, to by měla být
poslední větší úřední překážka. U nás jsou vzdledem k prohlášení
vlastníka součástí bytových jednotek okna, což obecně zateplení
fasád komplikuje, ale v našem případě je to spíš výhoda, protože
nemusíme zařadit výměnu oken do dotačního projektu a stará, dřevěná
okna lze vyměnit "individuálně" (i když v rámci projektu SV) bez
nutnosti měnit i okna nová, jak kvůli jednotě vyžadují památkáři a
kvůli nejnovějším technologiím (trojskla, 8-9 komorové rámy) zase
technici. Až bude k dispozici závazné vyjádření památkářů, poptám
firmy s nabídkou oken, která budou co nejpodobnější původní
koncepci, abych mohl dotčeným vlastníkům nastínit předpokládané
náklady na výměnu. S tím bude souviset i způsob financování (přímá
splátka celé částky nebo nějaká právně průchozí forma splácení
společenství vlastníků, je mi jasné, že pro někoho to může být výdaj
nad aktuální finanční možnosti, po revitalizaci ale cena všech bytů
výrazně stoupne a ušetří se za vytápění). Výměna oken proběhne v
první etapě před realizací ostatních prací a bude jí už provádět
vybraná firma, realizující celou zakázku, našetřit třeba formou
stavebního spoření nebude čas. Rozmyslete si všichni, koho se okna
týkají, jaké variantě dáte přednost a já vznesu dotaz na právníky,
jak eventuální splátky ošetřit, protože společenství vlastníků je
spolek, který se stará o společné části domu a nemá oprávnění
poskytovat půjčky vlastníkům.
Jinak společenství funguje
bez zásadních problémů, všechny povinné kontroly a revize jsme
absolvovali, pojistné krytí objektu i odpovědností plynoucích z
vlastnictví nemovitosti je dostatečné a služby fungují v uspokojivém
rozsahu, žádné plánované odstávky nejsou hlášeny. Pokud máte nějaké
návrhy nebo připomínky, posílejte mi je e-mailem a prosím o strpení
při vyřizování nehavarijních, přes léto budu vybírat dovolenou a
náhradní volna, které jsem z profesních důvodů nemohl za uplynulé
období čerpat.
2.2.2021
Vážení vlastníci, dostal jsem fakturaci vodného-stočného, ze které vyplývá, že přestože byla v loňském roce snížena daň DPH, na ceně se to nijak neodrazilo a naopak od letošního roku monopolní dodavatel opět zdražil, takže do budoucna je nutno počítat s vyššími nálkady na vodu. Jinak ceny služeb udržujeme s navýšením maximálně o inflaci a daří se mi udržovat nízké společné provozní náklady. Proběhla oprava drobných defektů střechy, úplně se ale zatékání nedá dílčími opravami vyřešit. Dále byly penetrovány komíny, omítku by měl zákrok chránit několik let. Mám oznámení, že stavební odbor řeší naší projektovou dokumentaci k revitalizaci, řízení postupuje pomalu.
4.1.2021
Vážní vlastníci, ve čtvrtek 7.1.2021 proběhne v návaznosti na odečet hlavního vodoměru odečet bytových vodoměrů, pokud nebudete doma, zapište mi stav měřidel na lístek (je na nástěnce) a vhoďte do schránky, nebo pošlete odpověď e-mailem.
11.12.2020
Vážní vlastníci, děkuji vám za spolupráci při zpracování
náhradního hlasování mimo shromáždění SV, které řešilo hlavně úkoly
nezbytné pro chod společenství dle požadavků zákona. V souladu s
usnesením vás budu v průběhu roku 2021 informovat o postupu
revitalizace, připravím podklady a podklady a rozešlu opět e-maily s
hlasováním, abychom do příštího, doufejme již řádného shromáždění
měli vybraného dodavatele, odsouhlasený úvěr a mohli doladit
zahájení stavby v létě 2022 ideálně.
Zápis z hlasování per rollam jsem dal na web i s přílohami a poslal
na rejstříkový soud. Po hlasování jsem ještě dostal návrh smlouvy
na svoz odpadu na rok 2021 (monopolní dodavatel), zvýšení cen náš
navržený rozpočet zásadně neovlivní. Zjišťoval jsem ještě v rámci
navýšení ceny úklidu, za jakých podmínek by v požadovaném rozsahu
nabízela služby konkurence, ale pod 2 000 Kč/měsíc neuklidí nikdo z
oslovených.
14.11.2020
Vážní vlastníci bytových jednotek SV Jeseniova 1906, Praha 3, vzhledem k nouzovému stavu nelze uskutečnit řádné shromáždění společenství vlastníků, které bylo plánováno a dle stanov řádně ohlášeno na 24.11.2020. Proto v souladu se zák. č. 191/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru SARS CoV-2 na osoby účastnící se soudního řízení, poškozené, oběti trestných činů a právnické osoby a o změně insolvenčního zákona a občanského soudního řádu (tzv. lex covid) a se stanovami SV proběhne hlasování mimo zasedání - per rollam - dle programu řádného zasedání s úpravami, které si vyžádá korespondenční forma. Podklady pro vaše rozhodování jsem včas vystavil na našich webových stránkách v sekci SHROMÁŽDĚNÍ. Zde najdete finanční zprávu a účetní závěrku za rok 2019 i průběžné hospodaření za rok 2020 (tam se nepromítla platba za částečnou opravu zvonků – nezaplatil jsem, nebyla dokončena a dílo předáno a platba za revitalizační projekt – nebyl ještě zaplacen, protože neprošel všemi procedurálními úkony), plán revizí a kontrol na rok 2021 (všechny revize do r. 2020 proběhly dle plánu) a podklady pro stanovení záloh na služby v roce 2021 (příspěvky do FO zatím platí ve stávající výši). Věnujte prosím pozornost zprávě předsedy, doufal jsem, že ji rozvedu při debatě na řádném zasedání. Zejména upozorňuji na možnost ušetřit na pojistném bytu zrušením pojištění nemovitosti a na povinnost hlásit změny ve vlastnictví i všechny osoby, které v bytě bydlí včetně kontaktů, a to i v případě, že byt pronajímáte přes agenturu, viz § 1117 zák. č. 163/2020 Sb. (a od 1.1.2021 zák. č. 33/2020 Sb.), oba tyto zákony novelizují zákon č. 89/2020 Sb., občanský zákoník. Podrobnější komentář ke změnám zákonů je v odkazu na našem webu.
21.8.2020
V srpnu proběhla revize hromosvodů, byla posunuta kvůli COVID a v úterý 15.9.2020 přijdou od 12h technici na kontrolu spalinových cest, je potřeba, aby majitelé plynových kotlů s vyústěním na střeše domu zpřístupnili byt pro měření, VAVek se to netýká. Projekt revitalizace je na posouzení na stavebním odboru městské části, nové informace nemám a podmínky dotačních programů nejsou pro náš objekt příznivé, s vysokou pravděpodobností o žádnou dotaci žádat nebudeme.
28.7.2020
V červnu jste všichni
dostali vyúčtování roku 2019, přeplatky byly rozeslány, závazky
prosím vyrovnejte co nejdříve. Firma ADLO vyměnila dveře do skladu
SV, mříž místo rozbitých dveří vstup do sklepa jsem urgoval, ještě
je ve výrobě (instalace 4.8.2020, tento den prosím nechoďte do
sklepa). Tím by se mělo zlepšit větrání sklepů a hlavně zvýšit
bezpečnost (nedávejte univerzální klíče neprověřeným, krátkodobým
nájemníkům)! V domě proběhla revize hromosvodů dle plánu kontrol. Ve
sklepě se uvolnila trubka odpadu a z bytu 4? vytekla voda do
úklidové kóje (za zajištění opravy děkuji slečně Geigerové), většinu
bahna jsem vyklidil, ale je tam stále vlhko. Prosím v této
souvislosti o otevření sklepních oken na ventilaci (měla by být
otevřená kvůli vlhku celoročně) ve sklípcích č. 16 (Bodlákovi), mezi
14-15 (p. Holič, s. Geigrová) a 11 (p. Paichlová), ať to vysychá.
Dnes jsem jednal s architektem Polákem ohledně projektu
revitalizace, podrobně jsme rozebírali možnosti čerpání dotace na
zateplení (Nová zelená úsporám). Projekt vyhovuje podmínkám pro
požadavky na zateplení dle stavebních předpisů, podmínky dotačního
programu jsou ale přísnější a vyplatí se pro novostavby, ale starší
domy s četnými tepelnými mosty vyžadují neúměrné náklady a omezení
(redukce velikosti oken, trojskla), aby se dosáhlo předepsaných
parametrů. Nechám vyčíslit, jakou maximální dotaci bychom teoreticky
mohli získat a kolik by to navíc stálo, pokud to nebude významná
úspora, tak bych o dotaci nežádal. Probírali jsme návrhy vlastníků.
Co se týká venkovních rolet pro jižní okna, půjde je zabudovat do
zateplení tak, že nezmenší okenní výklenek, ovládání kvůli tepelným
mostům musí být elektrické. Okna na stejné stěně domu musí být
jednotná, projekt bude mít variantu s i bez rolet, vlastníci,
kterých se to týká, odhlasují variantu na podzimním shromáždění (o
rolety na západní okna nikdo nežádal). Další požadavek na tepelnou
izolaci stropu sklepa je obtížně řešitelný. Bylo by nutno vystěhovat
všechny sklípky a vybourat dřevěné vestavby. Pak znovu sklípky
vyrobit - dnes už dle minimálních požadavků na bezpečnost buď vyzdít
(to by omezilo cirkulaci vzduchu a zvýšilo vlhkost) nebo nechat
vyrobit mřížové kóje (díval jsem se na ceny, kolem 50
tisíc/sklípek), v každém případě by se stavba významně prodražila...
Po vyhodnocení dotačních programů předložíme projekt památkářům a v
případě schválení vyberu stavební dozor (LBD nabídlo kvalifikovaného
pracovníka ze stavební VŠ se zkušenostmi z rekonstrukcí na Žižkově,
tak nejspíš jeho) a po té rozešlu poptávku na zakázku stavebním
firmám. Rád bych měl favorita výběru před podzimním shromážděním,
aby bylo možno schválit realizátora. Pokud to vzhledem ke zpoždění
kvůli COVID-19 nestihnu, vybrali bychom firmu (materiály budou k
dispozici na našem webu) Per Rollam. Po té dle ceny díla budu
vyjednávat o úvěru, aby stavba mohla proběhnout v jaro-léto 2022,
jak jsme projednali na posledním shromáždění.
10.6.2020
Z nabídek na opravu po vloupání do sklepů jsem vybral levnější s
dobrými referencemi ADLO, která zajistí sklep bezpečnostní mříží a
sklad SV bezpečnostními dveřmi. První instalace by měla proběhnout
23.6., mříž je ještě ve výrobě. Ochrana sklepa bude na úrovni
bezpečnostní třídy 3, to umožňuje vyjednat lepší podmínky při
pojištění věcí ve sklepě v rámci pojištění domácnosti. Zároveň 16.6.
aktualizuji pojistku domu u Kooperativy, bylo ji třeba s ohledem na
nové podmínky obnovit, zvýšila se cena nemovitosti a navýšil jsem
pojištění odpovědnosti plynoucí z vlastnictví. Součástí pojistky je
i servisní služba, bližší údaje budou na webu. Podrobně jsem se
informoval na podmínky pojištění, individuálně není potřeba, aby
vlastníci s pojištěním zařízení domácnosti pojišťovali i bytovou
jednotku - ta je automaticky pojištěna v rámci pojištění domu!
(Pouze v případě hypoték vyžadují některé banky i individuální
pojištění bytové jednotky, ale čerpat lze jen jednou). Kdo máte
pojištění domácnosti u Kooperativy, můžete žádat o slevu za
propojištění, číslo domovní pojistky bude na webu.
Účtárna LBD rozešle upomínky plateb za rok 2020 a dále vyrovnání
vyúčtování za rok 2019, přeplatky odsouhlasím, jakmile budou zadány
do banky.
Prosím toho, kdo nechal v den, kdy přes ulici stál kontejner na
velkoobjemový odpad, u vchodu na zahradu televizi, nechť si ji
laskavě vezme domů, další kontejner bude v Jeseniově 143 zase 20.6.!
12.5.2020
Zámky a dveře v domě jsou provizorně
opraveny, obeslal jsem firmy s poptávkou zabezpečení sklepa a
prostor SV, protože dveře jsou po opakovaných vloupáních výrazně
poškozeny (zatím na místě zhodnotili zástupci NEXT a ADLO, čekám na
konkretizaci nabídky). Současně jednám o aktualizaci pojistné
smlouvy u Kooperativy. Dům prošel architekt a zhodnotil stav objektu
před plánovanou revitalizací. Chybí podrobná dokumentace,
k dispozici jsou jen staré, neúplné plány, bude provedeno doplňkové
zaměření a digitalizace podkladů pro projektovou dokumentaci,
požádám vás o spolupráci při zaměření.
Krovy jsou v pořádku, ale musí se udělat nově rovná pochůzí část
střechy a nová krytina – tašky se už rozpadají (s ohledem na
památkovou zónu bude nejjednodušší opět dvojitá bobrovka). Na střeše
jsou staré, převážně nepoužívané televizní antény, jestli někdo máte
vlastní anténu na střeše, dejte mi vědět, při pracích budou
odstraněny! Zateplení podlahy půdy a bývalé prádelny, která bude
upravena na kancelářský prostor, zlepší tepelný komfort v bytech ve
3. patře.
Vnější plášť objektu je v plánu izolovat až do úrovně
sklepních okének. Při zateplení pláště budovy vyvstaly zatím 2
problémy. Prosím o nahlášení, kdo ještě máte v bytě VAFKY s vývodem
spalin fasádou domu, to je menší problém s tepelným mostem a hlavně
do budoucna, kdybyste je chtěli rušit, kvůli záruce na fasádu
(průchod zdí by bylo možno využít pro klimatizaci). Dalším problémem
jsou okna. Všechna původní dřevěná je nutno vyměnit, teď už nejlépe
přímo v rámci rekonstrukce, kdy mohou být optimálně usazena a lze
získat množstevní slevu. Výměna jde na účet vlastníka bytu, buď
složením celé částky, nebo smlouvou se společenstvím a splácením do
fondu oprav, pokud to shromáždění SV schválí. Otázky financování
budeme řešit později, ale už si prosím rozmyslete své stanovisko.
Většina oken v domě je už vyměněná, a pokud jsou usazená podobně
jako původní, s minimálním přesahem rámu přes omítku, je zde problém
tepelného mostu v okenním výklenku (minimální tloušťka i té nejlepší
izolace by měla být 4 cm). Do stran a pod parapet snad půjde okenní
výklenek trochu zvenku zvětšit, ale horní překlad nad oknem bude
problém tepelného mostu. Další problém je u zasklených balkónů bytů
10, 15 a 20 (u 5 se to vyřeší při výměně), kde západní okno je rámem
v úrovni severní fasády domu a není prostor pro izolaci severní
stěny. Na shromáždění SV jsme diskutovali venkovní rolety pro jižní
okna do ulice Jeseniova jako ochranu před letním žárem. Navíjecí
kastlík okno shora trochu zakryje a musí to projít u památkářů.
V každém případě musí být jednotný vzhled, všechny byty nebo žádný
(2, 3, 7, 8, 12, 13, 17 a 18), ceny odhadem 3-5 tis. na okno (a
jistě množstevní sleva), potřebuji znát názor dotčených vlastníků co
nejdříve, kvůli zahrnutí do projektu.
Dle názoru architekta je celkově příznivý stav vlhkosti podzemní
části domu. Ve veřejně přístupném prostoru proběhla před lety sanace
spodní části omítky speciální porézní maltou a zatím je v dobrém
stavu, vlhkost nevzlíná výše a zdivo není v zámrazové hloubce
ohroženo. Úplné vysušení by vyžádalo izolaci základů novými
technologiemi a nepřineslo by významné prodloužení životnosti
objektu, tak o něm vzhledem k nákladům neuvažuji. Jednoduchá izolace
s minimálním zemním zásahem v rámci rekonstrukce dvora vlhkost
severní stěny sklepa snížila, podobně s minimálním zásahem do
chodníků lze ošetřit i zbytek obvodu domu. Prosím o kontrolu stěn
vašich sklípků, jestli tam není stav horší (rozpadající se cihly,
obnažení armatur v betonu, vlhko až ke stropu), jinak by mělo stačit
dostatečné větrání. Prosím zajistěte okénka ve vašich sklípcích
otevřená, já v rámci výměny dveří do sklepa poptávám bezpečnostní
mříž, která by zajistila dostatečnou ventilaci. V případě potřeby
existují technologie na bázi elektrických vodičů, které brání
vzlínání, a jejich realizace by se pohybovala v řádu desítek tisíc,
nutno by bylo pracovat i v soukromých sklepních kójích. Venkovní zdi
mezi chodníkem a začátkem zateplení architekt doporučil nechat co
nejvíc větrat, stávající keramický obklad to nezaručuje a navrhne
nějaké sprejerům odolnější řešení.
Architekt teď bude zjišťovat podmínky městské části pro realizaci a
já se podívám po možnostech získat dotaci, i když jsem z vlastní
zkušenosti s dotačními programy, které finančně pomohou stavbařům a
úředníkům, ale ne investorům, skeptický.
24.4.2020
Vážení spoluvlastníci, jak jsem vás již informoval mailem, o velikonocích ze soboty na neděli byly vykradeny sklepy a poškozeny zámky a dveře do domu i sklepa. Došlo k tomu pravděpodobně na základě tipu někoho, kdo měl dříve klíč. Apeluji na všechny, abyste zamykali i vchodové dveře, hlavně přes noc a nedávali krátkodobým nájemníkům k dispozici univerzální klíč! U mne lze pro tyto účely získat klíč pouze od vchodu, který zpřístupňuje i popelnice přes vstup do dvora, ale ne venkovní branku a sklep. Provizorní opravy jsem zajistil, ale s ohledem na možnosti pojištění bude třeba bezpečnějším způsobem zajistit vstup do sklepa (zvažuji místo dveří bezpečnostní mříž, která zároveň zlepší větrání sklepa i pojištění vašich soukromých věcí v rámci pojistky bytu) a místnost SV, kde je nářadí ve vlastnictví společenství. O úpravě pojistky domu budu jednat koncem týdne, je už 7 let stará. Ve sklepě shořelo jedno světlo - vyměněno, pokud narazíte na závady v domě, dejte mi co nejdříve vědět. Originály vyúčtování 2019 jsem ještě stále nedostal, ale všichni jste je dostali e-mailem, zatím se účtárně nikdo s výhradami neozval, pokyn k vyúčtování a zaslání přeplatků dám na konci května.
24.3.2020
Opatření vlády neumožňuje převzít originály vyúčtování z LBD, kde do odvolání uzavřeli přístup veřejnosti a k dispozici je pouze podatelna v úterý a pátek 10-13h, tedy pro pracující nedostupná... Všichni jste měli dostat vyúčtování roku 2019 elektronicky, pokud máte jakékoliv výhrady, obraťte se na účetní paní Kulíkovou, renata.kulikova@lbd-praha3.cz a mě to dejte na vědomí. Pokud nebudou reklamace, požádám v dubnu o zaúčtování a vrácení přeplatků.
13.3.2020
Dostal jsem elektronicky vyúčtování za rok 2019, celkové vyúčtování domu najdete na webových stránkách v sekci dokumenty. Vyúčtování pošlu e-mailem a těm vlastníkům, kteří v domě bydlí, vhodím originál do schránky, až jej z LBD dostanu (týden měli zavřeno kvůli rekonstrukci a zatím nevím, jak na tom budou v rámci karanténních opatření). Opravil jsem uvolněný vypínač ve sklepě, pokud zjistíte další závady, nahlaste mi je. Pojistka za opravu střechy byla vyřízena kladně, při prudkých deštích ale na několika dalších místech mírně zatéká, bude třeba v rámci rekonstrukce obnovit krytinu.
28.2.2020
LBD jsem předal odečty vodoměrů, za loňský rok byla spotřeba vyšší než v předchozích letech a zvýšila se cena za metr kubický, PVK zvedly zákohy za vodné-stočné o 20 000 Kč ročně, takže letos nebude závěrečné vyúčtování služeb tak příjemné jako v minulém roce. Bouře Sabina napáchala na naší střeše poměrně značné škody, vše je opraveno a nahlásil jsem to jako pojistnou událost, tak snad dostaneme většinu nákladů zpět. MČ opět rozmisťuje velkoobjemové kontejnery na odpad (termíny v březnu viz hlavní strana), termíny jarního čištění komunikací ještě nebyly vyhlášeny. Dle usnesení shromáždění SV jsem vybral firmu na projektovou dukumentaci revitalizace domu, zpracovávat se začne v dubnu.
10.1.2020
Vážení vlastníci, letos poslali z PVK fakturu za roční vyúčtování vodného-stočného již 9.1., je třeba odečíst bytové vodoměry, aby bylo rozúčtování co nejpřesnější. Dům obejdu v neděli 12.1. od 18h. Kdo nebude přítomen, vhoďte mi do konce týdne lístek s hodnotami bytových vodoměrů (jen celé krychlové metry, černé číslice), lístečky pro zápis jsem Vám rozdal do dopisních schránek. Kdo údaje nedodá, bude mu rozpočítán rozdíl údajů z bytových vodoměrů a hlavního domovního vodoměru, jak je obvyklé. Děkuji za spolupráci.
26.11.2019
Počátkem prosince účtárna zpracuje nové změnové listy, jak je
obdržím, rozešlu je co nejdříve, abyste měli čas změnit platební
příkazy od ledna 2020 (platby prosím nejpozději do 25. dne v
měsíci). Proběhla další etapa opravy zvonků, jsou 2 nové panely s
tlačítky a elektrický vrátný aspoň z nižších pater funguje, ještě je
údajně problém s útlumem ve vyššch patrech (prosím o vyzkoušení
telefonů) a s bytem, kam dráty od zvonkového tabla vůbec nevedou
(zprávu z k instalace jsem bohužel nikde v naší dokumentaci nenašel)...
Stále bývá odemčená branka na ulici a na zahradě lahve, prosím o
kontroly uzemčení objektu!
13.11.2019
Zápis ze shronáždění vlastníků je k dispozici na webu, na rejstříkový soud jsem poslal opis zápisu i účetní závěrku za rok 2018.
24.10.2019
V úterý 12.11.2019 proběhne každoroční, tentokrát volební
shromáždění společenství vlastníků, místnost klubu seniodů v
Hořanské je zamluvena od 17:50h,
pozvánka je k dispozici v sekci
shromáždění, kam také dodám podklady k hospodaření domu.
23.10. došlo v havárii vodovodního řádu u vodárny v Koněvově ulici,
ke zprovoznění vody došlo dnes.
8.10.2019
O víkendu došlo k pokusu o vloupání do
sklepa, byly poškozeny dveře a zámek. Už před dvěma týdny byla
poškozena vložka domovních dveří, zjevně si nějací zloději
připravují přístup do domu. Apeluji důrazně na všechny vlastníky i
nájemníky, aby nepouštěli nikoho cizího do domu, všichni máme klíče!
Také prosím o kontroly uzamčení přístupů do domu i na pozemek (teď v
neděli byla večer otevřená branka ze zahrady do ulice i zadní
domovní dveře do dvora!)
Je dobře, že využíváte posezení na dvoře pro relaxaci, prosím ale o
zachování čistoty, uklízejte po sobě odpadky, lahve a neházejte
nedopalky na zem, opakovaně jsem v poslední době kolem sezení
uklízel...
26.09.2019
Dne 17.9.2019 proběhla kontrola
spalinových cest v domě a revizní zprávu jsem předal správci. V bytě
17 je třeba odpojit ventilátor v koupelně, celá zpráva je uložena na
webu v sekci dokumenty. Dále bylo opraveno zvonkové tablo, v bytech
by měly fungovat domácí telefony i zvonění od vchodových dveří,
elektrický vrátný ale nefunguje - je poškozen zámek a oprava je
objednána, děkuji panu Borovičkovi za seřízení domovních dveří,
zkřížených po pokusu o násilné vniknutí do domu. Vyzkoušejte prosím
funkčnost domácích telefonů a závady mi nahlaste,až přijdou technici
s novým elektrickým vrátným, mohou zkontrolovat zapojení v bytě. V
noci z neděle na pondělí někdo ucpal vložku domovních dveří,
zajistil jsem urgentní opravu, ale jednu noc byly dveře nezajištěny,
teď již mám jednu náhradní a zamykání funguje.
Na LBD jsem řešil fakturu vystavenou za archivaci dokumentace z roku
2014, vzhledem k tomu, že je archivace dokumentace součástí mandátní
smlouvy, nesouhlasím s jejím proplacením z prostředků SVJ, pokud by
nebyla zpětně refundována správcem. Dále jsme probrali možnosti
řešení dluhů na zálohách a příspěvcích do fondu oprav, které je
správce povinen evidovat a řešit včetně právních kroků.
20.08.2019
Dne 17.9. proběhne kromě kontroly spalin i oprava zvonkového tabla a pro zájemce bude k dispozici technik pro případnou opravu domácího telefonu.
20.08.2019
Dne 17.9. proběhne v
domě pravidelná roční kontrola spalinových cest,
byty, které mají plynový komín je třeba zpřístupnit pro měření.
Týkalo
se to bytů: 8, 10, 13, 15, 17, 18 a 20. Pokud v rámci rekonstrukce
bytu
došlo ke změně způsobu vytápění (ohřev vody, plynový sporák) prosím
nahlaste mi to. Dle mých záznamů mají byty 4, 9 a 11 plyn úplně
odpojený
a zbytek má jen wav nebo plynový sporák.
Jen pro informaci, oprava zvonkového tabla snad konečně proběhne v
září,
firma má velkou zakázku ve škole a do konce prázdnin nemá kapacitu
na
malé zakázky. Dále jsem dostal fakturu za archivaci dokumentace
našeho
společenství za rok 2014 a s překvapením jsem zjistil, že smlouva,
kterou jsem uzavíral v květnu 2018 s firmou Kemood na archivaci
dokumentace za předpokladu zpětné refundace nákladů ze strany
správce
(dle mandátní smlouvy archivaci dokumentace související se správou
domu
zajišťuje LBD), nebyla první. Existuje smlouva z r. 2013, kterou
nikde
nemám dokumentovanou, nebyla ani v převzatých materiálech, ani na
portálu LBD. Po prázdninách se objednám u ředitelky, nevím o jiném
správci SVJ, kde by se platila archivace nad rámec mandátní smlouvy
(ze
služeb v rámci mandátní smlouvy reálně využíváme jen účetnictví,
zkusím
ještě právní poradnu v souvislosti s narůstajícím dluhem na zálohách
služeb...)
30.07.2019
Dobrý den, vážení vlastníci, dnes jsem autorizoval vrácení přeplatků za služby 2018, zkontrolujte si, prosím, zda vrácené částky souhlasí s vyúčtováním, které jste dostali v červnu a v případě reklamace mne informujte. Opět jsem urgoval opravu zvonkového tabla, zatím nemám žádnou reakci.
25.06.2019
Dobrý den, vážení vlastníci, rád byc vám sdělil termín opravy zvonků, ale po opakovaných urgencích stále nemám konkrétní termín - firma pana Pešata má velkou zakázku a nemá volného technika a ptát se jinde jsem opakovaně zkoušel bez výsledku, náš správce rovněž nikoho, kdo by měl o zakázku zájem nedodal, nikomu se nechce pracovat. Až teď si uvědomuji, jaké bylo štěstí s firmou Rumilton na rekonstrukci dvora, která odvedla kvalitní dílo za rozumnou cenu a v termínu... V červnu jsem reklamoval jeden úklid, opravená faktura zatím nedorazila, podepsal jsem dotatek ke smlouvě o zápůjčce kompostéru, pro SV z toho neplynou žádné další závazky. Přeji Vám hezké léto, v červnu jsem na dovolené (kromě 8.-12.7.), s aktuálními problémy se obracejte přímo na kancelář správce (viz náš web).
11.06.2019
Firmě pro opravu komunikačního systému a zvonků jsem předal vaše závady a urgoval ji o termín opravy, zatím mi ho neposlali... Po posledních bouřkách jsem kontroloval střechu, nikde významně nezatékalo, pár posunutých tašek jsem narovnal, zatím bude stačit pravidelná údržba na podzim. Vyměnil jsem žárovky ve sklepě, pokud někde narazíte na vadné světlo, dejte mi vědět. Reflektor do dvora je rovněž připojen k pohybovému čidlu. Letošní sucho zahradě moc nepřeje, travní osivo hodně proschlo a snažím se zalévat stromky, zatím přežívají. Opět jsem reklamoval úklid a vyžádal snížení faktury za neprovedené práce, s firmou nejsem spokojen a zkoumám jiné možnosti. Prosím ale všechny vlastníky, kteří rekonstruují jednotku, aby kontrolovali práci svých řemeslníků, úklid společných prostor po stavbařích není zahrnut do úklidové smlouvy!Účtárna LBD mne informovala, že rozeslala upomínky dluhů za cca 35 tisíc, jedná se o provozní peníze a prosím o urychlené splacení! Do 30.6. čeká účtárna na úhradu dluhů z roku 2018, počkám na zprávu a po návratu z dovolené vydám pokyn k výplatě přeplatků (čísla účtů jsem vloni účtárně upřesnil, pokud někde došlo ke změně, dejte prosím vědět mně nebo přímo paní účetní Kulíkové - viz Kontakty)
17.05.2019
Vybraná firma pro opravu komunikačního systému-zvonků konečně po opakovaných urgencích provedla revizi systému a rozvodů ve společných částech domu a zjistila závadu na venkovním tablu, je objednána oprava. Pokud někdo nemáte domácí telefon (byly dle dokumentace instalovány v bytech při poslední opravě před 6 lety) nebo není zapojen, dejte mi prosím urychleně vědět, abych mohl objednat zásah i v bytech, termín, kdy k nám firma přijde, dám vědět hned, jak dostanu informaci.
Městská část P-3 na žádost o opravu chodníku u našeho domu, který poničily pluhy zimní údržby sice neodpověděla, ale opravu zajistila, bohužel jen v místech poničených pluhem, další díry v ulici Na Hlídce zůstaly.
Dokončil jsem úpravy dvora, vzhledem k suchu se trávníku zatím moc nevede, ale jinak je k dispozici pro posezení a relaxaci. Rampu na schody pro kočárky dodavatel vyrobil špatně, je vrácena k předělání, jinak stavební firma splnila vše dle zadání, ještě jsem doobjednal stříšku i nad hlavní vchod.
Od správce jsem dostal vyúčtování roku 2018, ještě jsem vyžádal stav plateb záloh a příspěvků za 1. kvartál, protože některé závazky už byly částečně uhrazeny. Prosím o platební kázeň, peníze posílejte měsíčně, orientačně jsem zjistil, že od 1.1.2019 schází pětina plateb a nejsou peníze na provoz! Nové zálohy by mohly být nižší, pokud si neplatiči nebudou „půjčovat“ od sousedů! Nechal jsem správce zjistit stav a požádal o zajištění právních kroků, jak je povinen dle smlouvy
02.04.2019
Do konce března měla proběhnout kontrola zvonkového rozvodu v domě, firmu už jsem urgoval, zatím jsem bližší informaci neobdržel.
01.03.2019
Na základě rozhodnutí shromáždění
vlastníků z r. 2018 proběhla poptávka po opravě komunikačního
systému v domě. Vybral jsem firmu Pešat Elektro, která má pozitivní
reference (mimo jiné i od vlastníky pana Zelenky). Domluvili jsme se
na postupu prací, pokusí se o opravu stávajícího systému, začnou
prohlídkou tabla a domovního rozvodu, po domě se budou technici
pohybovat v průběhu března. Dle nálezu pak proběhnou opravy v bytech,
nebo bude nutno celý systém venkovních zvonků a otevírání dveří
vyměnit. V případě výměny budu preferovat digitální řešení i s
novými rozvody v domě, to by bylo dražší a stavebně náročnější,
realizace asi květen-červen.
Rekonstrukce dvora ještě není zcela uhrazena, čekám na sklopnou
rampu pro kočárky a domluvil jsem se s firmou, že stříšku, co je na
dvoře přidělají i nad hlavní vchod, kde bude chránit zvonky a
přístup do domu, v zimě byla hned na prahu ledová louže. Prosím o
kontroly uzamčení branky do dvora i ke kontejneru a odpadky
nenechávejte na dvoře, kontejner je přístupný ze dvora i ulice
(pokud je správně orientován, snad to jednou popeláři pochopí).
Dnes jsem na městskou část P-3 poslal žádost o opravu chodníku u
našeho domu, který poničily pluhy zimní údržby.
08.01.2019
Zdravím a přeji štěstí a zdraví v
novém roce! Po měsíčním jednání se podařilo uzavřít novou smlouvu s
AVE, ve stání u ulice Na Hlídce je přistavěn kontejner, bude se
vyvážet 1x týdně v pondělí a firma je povinna zajistit uzamykání
přístupu do zahrady - prosím kontrolujte, teď v pondělí zůstalo
odemčeno... Přes zdražení odvozu odpadu se podařilo vyjednat
výhodnější smluvní podmínky a náklady na svoz komunálního odpadu
klesnou téměř o polovinu.
Před svátky jsem obeslal celkem 7 firem (děkuji za typ panu
Zelenkovi, jednu doporučilo LBD), se dvěma jsem se spojil i
telefonicky, zatím na poptávku nemám žádnou nabídku, příští týden
obešlu další firmy.
Děkuji za údaje z bytových vodoměrů, předám je správci jako podklady
k vyúčtování. Rozdíl mezi součtem všech bytových vodoměrů a hlavním
vodoměrem domu (ukazuje vždy vyšší údaj, je přesnější, nějakou vodu
spotřebuje úklid, stavba apod.) bude v souladu s usneseními SV
rozpočítán v poměru spotřeby naměřené bytovými měřidly, nebude se už
doplácet z fondu oprav, který potřebujeme na revitalizaci objektu).
20.12.2018
Od 18.12.
posílám přeplatky za služby v roce 2017 všem, kdo
platí převodem z bankovního účtu, ostatní mi mohou účet pro
vyrovnání přeplatku nahlásit, nebo se domluvit s účetní LBD,
kontakty a úřední hodiny jsou v Kontaktech a Odkazech.
Ve středu 2.1.2019 proběhne v domě odečet vodoměrů (cca v 18h projdu
dům, kontaktovat mne lze SMS 606 064 342), na nástěnce jsou lístky
pro samoodečet pro nepřítomné, vhoďte mi ho do schránky SV do 7.1.,
pokud nějaký vodoměr v bytě nemáte, kolonku prosím proškrtněte.
Přeji klidné a šťastné Vánoce a pohodu i zdraví v novém roce, Pavel Racek
18.12.2018
Ve středu 2.1.2019 proběhne večer po 18 h v domě odečet vodoměrů.
Pro ty, kdo nebudou k zastižení v rámci obchůzky budou na nástěnce
lístky pro samoodečet, prosím vhoďte je do schránky SVJ v domě do
7.1.2019. Dle údajů provede správce vyúčtování vodného za rok 2018!
Už 4.12. jsem požádal účtárnu o zpracování předpisů záloh na rok
2019 a vypravování splátkových kalendářů vlastníků, 11.12. jsem
odsouhlasil vyplacení přeplatků za služby z roku 2017, dosud jsem
žádné podklady přes opakované urgence nedostal. Změna správcovské
firmy, kterou navrhovali vlastníci na posledním SV je aktuální,
začínám sbírat podklady pro poptávku na tuto službu.
1.12. jsem požádal AVE o změnu smlouvy na odvoz odpadů, přes urgenci
a potvrzení přijetí požadavku dosud žádnou reakci nemám.
Nad vchodem do zahrady je nová stříška a dveře začištěny, na rohu je
nová omítka - práce přerušena pro mrazy. Zbývá dodat nastavitelný
nájezd pro kočárky, je ve výrobě. Přidělal jsem parapet na rozvod
telefonů a komunikačních sítí, pohybové čidlo na světlo do dvora
přidělám až bude vlídnější počasí.
9.12.2018
Proběhla výměna vložek u nových zámků na dvoře, zamykejte prosím opět dveře do dvora. Univerzálním klíčem odemknete všechny nové zámky, pokud jste pro nájemníky objednali jen klíč od hlavního vchodu (typ 2), lze jím otevřít i dveře na dvůr, ale ne venkovní branky (to jsou klíče typ 3 a od popelnic 5). Ve sklepě je nový vodovodní kohout pro úklidovou firmu, zahradní zamrzá. V domě proběhla požární kontrola, tím je letošní plán povinných revizí hotov. Na webu je v sekci dokumenty výsledek poslední revize plynových zařízení, při kontrole byli přítomní seznámeni s dílčími závadami, kdo z majitelů nezpřístupnil rozvod v bytě, musí si příslušnou revizi zajistit sám, jinak v případě nehody nemá nárok na pojistné a vystavuje se i případným dalším právním sankcím. Rekonstrukce dvora je téměř hotová, chybí stříška nad zahradní vchod, začištění fasády na rohu a kolem dveří a nájezd pro kočárky, poslední doplatek uhradím, až bude hotovo. Mám kontakty na 6 firem, které se zabývají opravami domovních zvonků, příští týden je obešlu s poptávkou na opravu nebo výměnu systému komunikace a otevírání dveří v domě za podmínek, které odsouhlasilo shromáždění SV.
27.11.2018
V sekci Shromáždění je uložen zápis z poslední schůze společenství vlastníků. Objednal jsem vložky k novým dveřím (dveře na dvůr budou mít zámek shodný s hlavním vchodem, branky 2 rozdílná nastavení, všechny odemknou stávající univerzální klíče) a klíče, které si vlastníci u mne objednali. Mělo by to být hotovo do poloviny prosince, o montáži vám podám zprávu, zatím jsou dveře na dvůr odemčené. Dnes od 16h proběhne revize plynu.
9.11.2018
V rámci rekonstrukce dvora, která je před dokončením (branky pro uzavření zahrady už jsou připraveny na osazení po vytvrdnutí betonu, chybí ještě vstupní dveře na zahradu - čeká se na truhláře a stříšky nad stání popelnic a nad vchod, nájezd pro kočárky) jsem vyklidil odpad ze sklípku SVJ. V domě a sklepě jsem vyměnil vadné žárovky a při kontrole jsem zjistil, že došlo k proražení stropu ve sklepě v rámci rekonstrukce bytu 4 - požádám majitele o zajištění opravy a úklidu. Nakoupím travní osivo a nějaké keříky na zahradu, 2 ovocné stromky, další vybavení dvora domluvíme na schůzi.
6.11.2018
Revizní kontrola rozvodů plynu a plynových spotřebičů v bytech proběhne v úterý 27.11.2018 od 16 hodin, technik postupovat odshora. Společenství vlastníků odpovídá za rozvody po plynoměry, které jsou ve společných prostorách. Pokud zpřístupníte byt, zkontroluje i spotřebiče v bytech a zahrne je do revizní zprávy, která je např. podmínkou pro výplatu pojistky v případě požáru. Kdo nezajistí přístup do bytu, musí si ve vlastním zájmu sehnat revizního technika sám.
30.10.2018
Shromáždění vlastníků proběhne na tradičním
místě 20.11.2018 od 18h, pozvánku posílám e-mailem a je k dispozici
v chráněné sekci našeho webu i s podklady, abyste se mohli s
projednávanými body v předstihu seznámit (http://jeseniova1906.wz.cz,
oddíl Shromáždění), přístupové heslo na požádání připomenu.
Pro revizi plynu v domě jsem vybral cenově nejvýhodnější nabídku
firmy Revize plynu - Tomáš Komín, až bude k dispozici termín,
vyvěsím jej v domě.
16.10.2018
Plánovaná revize plynu je zatím bez termínu, z
5 oslovených firem (včetně našeho správce - LBD Praha 3) jsem
nedostal žádnou odpověď, aspoň mám aktualizovaný soupis plynových
spotřebičů v domě a po definitivním upřesnění pošlu novou poptávku v
pátek. Shromáždění SV bych rád sezval na úterý 20.11.2018, stávající
předsedkyně klubu seniorů v Hořanské ale činnost ukončila, kontakty
na nové vedení nemá, nikde jsem je nenašel a v klubu jsem v úřední
hodiny zatím nikoho nezastihl.
Úklidová firma opakovaně nedodržela smlouvu, již byla penalizovaná a
dnes posílám další stížnost a pozastavuji proplacení faktury.
Rekonstrukce dvora zatím běží dle harmonogramu, zálohovou fakturu
ale zatím zpracovatel nemá proplacenou, opět jsem dnes musel urgovat
účtárnu. Definitivní dokončení se zdrží, protože je třeba doobjednat
betonové tvárnice na stání pro popelnice, dodavatel je nemá v naší
barvě skladem a šedivé jsem odmítl. Rovněž vázne výroba domovních
dveří, které jsou objednané na zakázku už od léta. Se stavitelem
jsem se dohodl, že za prodlení z objektivních příčin nebudu vymáhat
penalizaci, finanční vyrovnání dostane až po kompletním předání
díla.
Doplněk informace - sál na shromáždění SV je zamluven na 20.11.2018 od 18h
27.9.2018
Práce na rekonstrukci dvora probíhají dle
harmonogramu, s prací jsem spokojen, vyžádal jsem si ještě izolaci
chodníčku proti zatékání pod dům, úplné řešení vlhkosti by ale
vyžadovalo izolaci až k základům, to je mimo rozsah zakázky. S
úklidovou firmou jsem řešil reklamaci práce, za září SV zaplatilo
jen 25% smluvní ceny. Opět je problém s prací účtárny našeho správce
LBD, nebyly proplaceny nebo předloženy ke schválení faktury za odpad
a faktury pro samotné LBD...
V týdnu od 28.9. do 7.10. mám dovolenou, s případnými urgentními
žádostmi se obracejte přímo na manažera pro kontakt s klienty, pana
Zítu, snad budete úspěšnější než já (na poptávku revize plynu v domě
jsem odpověď nedostal). Shromáždění SV plánuji asi v polovině
listopadu, termín upřesním po objednání sálu.
18.9.2018
Pokračují práce na dvoře, pařezy, které jsem chtěl nechat vytrhnout byly bohužel nad možnosti bagru - propadl se do chodníku, bude zvoleno náhradní řešení chemickou likvidací. V domě už 2. týden neproběhl úklid, reklamoval jsem stav u dodavatele a zastavil fakturu za září. Proběhla revize spalinových cest, pro poptávku revize rozvodů plynu budu potřebovat spolupráci vlastníků, v domě proběhly rekonstrukce a je třeba aktualizovat počet plynových spotřebičů.
4.9.2018
Po dohodě se stavební firmou byla zahájena
rekonstrukce dvora v předstihu již tento týden, dnes odstranili
plot, prosím kontrolujte, že jsou zamykány dveře na dvůr, pokud
neprobíhají stavební práce. Dále prosím o odklizení nábytku
složeného v chodbě sklepa, nedá se tam procházet a hrozí jeho
poškození stavebním materiálem. Dnes jsem podepsal smlouvu o dílo,
částka byla navýšena o 35 tis bez DPH, projektant doporučil posílení
opěrky u plotové zdi. Práce by měla být hotová do měsíce, na
podzimní schůzi SV se pak domluvíme, jaké úpravy na dvoře ve
prospěch bydlících uděláme (zahradní nábytek, pískoviště, gril…),
aby ze zahrady bylo klidné zátiší pro odpočinek.
V pátek 14.9. od 8:30 proběhne v domě avizovaná kontrola
spalinových cest. Vlastníky bytů 8, 10, 13, 15, 17, 18 a 20 prosím o
zpřístupnění.
21.8.2018
Ilegální bivak jsem nechal ze sklepa vystěhovat, zatím jsem
nenašel žádné poškozené sklepní kóje, tak doufám, že se k nám dostal
někdo náhodou (popeláři nechávali pravidelně odemčený dům, již jsem
posílal reklamaci na AVE), dveře do sklepa je třeba zamykat na 2
západy, někdy se po prvním otočení zámek o kovové zpevnění zasekává,
buďte prosím opatrní.
Dnes složila stavební firma na zahradu část materiálu pro
rekonstrukci dvora. Akce původně plánovaná na květen se zpozdila z
"objektivních" příčin (stavební úřad mi po dotazu po Novém roce
sdělil, že na stavbu stačí ohláška, když jsem byl v dubnu ohlásit
zahájení stavby s dokumentací, sdělila mi úřednice, že vzhledem k
novému vstupu na pozemek je potřeba předložit ke schválení
projektovou dokumentaci, kterou jsem musel objednat, aby mi pak jiný
úředník po předložení projektu sdělil, že vlastně když se nejedná o
vjezd, ale pouze pěší branku, žádný projekt není stavebním odborem
vyžadován...). Došlo tak ke zbytečné prodlevě a firma měla přes léto
jiné zakázky, pokud včas stihnou své závazky, práce u nás budou
konečně zahájeny v polovině září.
V pátek 14.9. od 8:30 proběhne v domě kontrola spalinových cest.
Byty, které
mají z kotle vyvedený komín na střechu (8, 10, 13, 15, 17, 18 a 20),
je třeba zpřístupnit pro kompletaci revize, dávám proto dostatečně
dopředu vědět. Kdo neumožní přístup ke kotli, musí si zajistit
revizi ve vlastní režii a dodat mi revizní zprávu, jinak se
vystavuje nebezpečí postihu.
17.7.2018
Po návratu z dovolené jsem našel ve sklepě u hlavního uzávěru
plynu a vody složený nábytek a vyzval vlastníka, společný aby
prostor neprodleně vyklidil (požární směrnice). Při kontrole jsem
zjistil, že tam někdo přespává, i když byly dům i sklep zamčeny!
Bohužel jsem tam zatím nikoho nepřistihl, prostor jsem uzamkl (což
není s ohledem na přístup k uzávěrům optimální) a denně ho
kontroluji. Někdo cizí má zjevně klíče od domu (ztrátu mi nikdo
nehlásil) a neoprávněně ve sklepě nocoval. Prosím o spolupráci,
namátkové kontroly a hlavně si zkontrolujte, jestli nedošlo ke
vloupání do vašich sklípků. Policii jsem informoval, ale dokud
nikoho nepřistihneme nebo nedojde k násilnému překonání zámku, nic s
tím nemohou dělat. Doporučuji vlastníkům, kteří byt pronajímají, aby
nájemníkům neposkytovali univerzály k celému domu, které jste
dostali při výměně zámků na podzim, ale u mne si objednali jen klíč
od hlavního vchodu (a po rekonstrukci ještě od kóje na popelnice),
zabrání tak nutnosti nákladného přestavování vložek zámků a nákupu
nových klíčů pro celý dům.
V srpnu by měla dle plánu proběhnou rekonstrukce dvora, stavební
firma už zadala do výroby kovové konstrukce.
19.6.2018
Ve dnech 22.6.-8.7. mám dovolenou, v urgentních případech se
obracejte na správce - LBD, viz KONTAKTY.
15.6.-30.8. bude dle oznámení vlastníků probíhat rekonstrukce bytové
jednotky č. 4.
15.6.2018
V úterý probíhaly v době úklidu bourací práce v bytě č. 15 a úklid proběhl pouze částečně - úklid po stavebních pracích není součástí smlouvy a za stav ručí vlastník, uznal jsem, že reklamace nepořádku v domě, který jsem večer našel, není ze strany SV oprávněná. Opět jsem musel urgovat proplacení faktur dodaných včas účtárně LBD, neuplyne týden, aby nebyly s účtárnou potíže, nemluvě o přehledu dluhů se zasíláním upomínek, splátkového kalendáře a uzavření starých účtů... O komunikaci s účtárnou vedu podrobnou dokumentaci a případná penále budu striktně vymáhat po LBD. Správce objektu neplní jednu ze základních smluvních povinností, s výběrem firmy pro revitalizaci dvora také nijak nepomohl a je k zamyšlení na podzimním shromáždění SV, zda neinicializovat poptávku po jiné firmě spravující reality.
5.6.2018
Reklamace úklidu byla shledána oprávněnou, firma dodatečně
uklidila sklep i půdu a budou své pracovníky víc kontrolovat.
Účtárna LBD je evidentně přetížená (aspoň tak soudím dle dokumenty
zavaleného stolu při opakovaných návštěvách paní účetní) a bohužel
se zpožďují platby faktur (za vodu, platba daně, vyjádření FU k platbám s příjmu, rozpis
splátek, platby záloh PVS, uzavření účtů LBD a vyúčtování...), to
značně komplikuje spolupráci, musím opakovaně kontrolovat, zda došlo
k proplacení faktur nebo celoročně plánovaných plateb, elektronický
komunikace vázne...
Stavební úřad povolil rekonstrukci dvora včetně oplocení a stání pro
odpadní nádoby i vstup na dvůr z ulice na hlídce, stavba se prodraží
o dodatečnou projektovou dokumentaci a z ní vyplývající potřebu
masivnějšího základu pro opěrku plotu. Realizační firma počítá se
zahájením prací v srpnu a trváním cca měsíc).
Vzhledem k tomu, že nikdo s vlastníků nevyjádřil souhlas (od 4.5. do
4.6. na nástěnce a v aktualitách na webu) s předáním klíče od domu
firmě Mediaservis, klíč jsem neposkytl. Firma upozorňuje, že někteří
nájemníci v domě si jejím prostřednictvím vybrali doučování zásilek
od O2, UPC , Česká spořitelny, Alianz, T- Mobile a že může dojít k
problémům s doručováním.
22.5.2018
Od května uklízí nově nasmlouvaná firma a už jsem s nimi řešil reklamaci prací, konkrétně neumytí skel dveří v domě, což je na rozdíl od špíny na podlaze nebo u popelnic, kterou může někdo teoreticky udělat i chvíli po úklidu, snadno dokazatelné.
11.5.2018
Dneškem byly předány klíče od domu úklidové firmě Andulka a zahájen úklid domu, v dalším období bude úklidovým dnem úterý. Zprávu o průběhu stavebního řízení na rekonstrukci dvora zatím nemám.
4.5.2018
Zahájení rekonstrukce dvora vázne na projektové dokumentaci,
kterou stavební úřad proti předběžnému příslibu požaduje kvůli
přístupu do ulice Na hlídce ze zahrady. Ve středu 9.5. by měl
stavební úřad rozhodnout, zda stavba bude jen na ohlášku, nebo
stavební povolení a z toho vyplynou lhůty pro možné zahájení stavby.
Včera jsem elektronicky obdržel od účtárny vyúčtování za služby
v roce 2017, vzhledem k odečtu bytových vodoměrů v listopadu v rámci
výměny vodoměrů a hlavního vodoměru ročně v lednu má většina z vás
přeplatek za vodné, rozdíl proti faktuře za vodu byl uhrazen jako
v předchozích letech z rezervy fondu oprav, od příštího roku už by
celá platba měla odpovídat skutečnému poměru spotřeby za byt.
Originál vyúčtování vyzvednu na LBD a rozdám do schránek v případě,
že zde vlastník bydlí, ostatním rozešlu elektronicky a originál bude
po dohodě k vyzvednutí u mne.
Od poloviny května zahájí v domě úklid firma Andulka services
s. r. o., která v rámci poptávky nabídla za stanovený rozsah služeb
nejlepší cenovou nabídku, smlouva je k dispozici na webu.
Dále se na SV obrátila firma Mediaservis s žádostí o vydání klíče od domu s tím, že doručuje zásilky od Allianz, UPC, T-Mobil, Vodafone, České spořitelny, KB, Cetelem, HomeCredit, Axa, O2, Tesco... a je vlastníkem poštovní licence. Jsem zákazníkem Allianz, T-Mobil a České spořitelny a zásilky nám normálně chodí, zato nemáme plnou schránku reklamních letáků, jako před výměnou zámku. Chtěl bych znát názor vlastníků, než klíč případně předám, napište mi, prosím, zda s vydáním klíče od domu této firmě souhlasíte.
17.4.2018
SV podalo v březnu oznámení na stavební odbor o rekonstrukci dvora a plotu, vzhledem k brance na ulici odbor požadoval projektovou dokumentaci a stavební řízení, což působí zdržení, projekt jsem získal až dnes a podání zopakuji. Dneškem byl uzavřen výběr na úklidovou firmu, zadaným požadavkům vyhověla úklidová služba Andulka a předložila nejvýhodnější finanční nabídku. Do konce dubna uzavřu smlouvu na 1 rok s možností odstoupení v případě, že nebude spokojenost s úklidem. Součástí je jednorázový generální úklid domu, který naplánuji dle harmonogramu rekonstrukce dvora. Přišlo vyúčtování vody, vzhledem k tomu, že jsme na zálohách za vodné-stočné za 2017 nevybrali dost, bude rozdíl proplacen minořádně z fondu oprav, pro další léta jsme si na shromáždění odsouhlasili zálohy odpovídající spotřebě.
3.4.2018
V domě proběhla kontrola hlavního uzávěru plynu. Reviduji letité smlouvy na služby, které byly uzavřeny v době pověřeného vlastníka - LBD. Aktuálně poptávám úklidové firmy a do poloviny dubna bych rád vybral nejvýhodnější nabídku s přihlédnutím k referencím stávajících zákazníků. V průběhu je jednání s projektantem, který poskytne podklady pro rekonstrukci dvora a oplocení pro stavební odbor Prahy 3. Snahou je rekonstruovat formou ohlášky, protože stavební povolení je spojeno s byrokratickými průtahy.
20.3.2018
Při mrazech v březnu praskl venkovní kohout na zahradu, děkuji za včasné nahlášení poruchy. Poškození skla dveří pojišťovna částečně uhradila, pokud v domě zjistíte další závady, prosím nahlaste mi je.
6.3.2018
V minulém týdnu bylo rozbito sklo balkonových dveří ve druhém mezipatře, byl jsem na dovolené, tak se omlouvám za zpoždění řešení, někdo provizorně zalepil prasklou tabulku, za což děkuji. Dnes jsem objednal sklenáře a zkusím škodu aspoň částečně uhradit z domovní pojistky.
23.1.2018
Podařilo se získat kopii pojistné smlouvy domu, kde je kromě jiného i pojištění skel. I když jsou okna součástí bytové jednotky, lze v případě poškození např. živlem, či vandalismem využít k úhradě i pojistku společenství, bližší údaje o pojištění PRIMA PLUS zde. 26.1.-4.2. jsem v zahraničí, v případě potřeby kontaktujte manažera pro spolupráci s klienty, pana Zítu (viz kontakty).
12.1.2018
Od MČ Praha 3 jsem dostal potvrzenou smlouvu o výpůjčce a následném darování (po 31.12.2022) zahradního kompostéru z programu EÚ. Proběhl odečet hlavního vodoměru domu, spotřeba byla mírně vyšší než v předchozím roce. Společenství je zaregistrováno na webu PRE, odkud máme dodávku elektřiny pro společné části domu.
2.1.2018
Připomínám platby od Nového roku na účet SV 2401317059 / 2010 dle zaslaných předpisů. V prosinci proběhla požární revizní kontrola, dům prošel bez podstatných závad, dokumentace SV byla dle předpisů doplněna o zařazení do kategorie a na nástěnku přidána poplachová směrnice. Ve zprávě je doporučeno vybavení domu hasicími přístroji, vzhledem k nákladům na pořízení, ale i údržbu a kontroly funkčnosti to ponechám na rozhodnutí příštího shromáždění.
7.12.2017
V rámci revitalizace byly pokáceny stromy a křoviny v oblasti
budoucího staveniště, jeden vyžaduje práci stromolezců a bude
odstraněn nejspíš příští týden. Zájemci o dřevo si je mohou odvézt,
větve se budou likvidovat až s odvozem odpadů při stavbě, zatím jsem
vyčistil hromady odpadků za plotem. Při prohlídce střechy jsem po
vichřici našel škody na krytině a oplechování, jsou zanesené okapy,
objednal jsem opravu, náklady nepřesáhnou 5 000 Kč. Mám k dispozici
požadované klíče navíc, kdo máte zájem, kontaktujte mne. LBD
vypracovává nové změnové listy pro platbu záloh na služby, které by
měly odpovídat realitě dle posledních účetních závěrek. Z fondu
oprav se přestanou proplácet služby a revize související s běžným
provozem domu, pojištění, poplatky za správu LBD a mzdy. Rovněž jsem
požádal, aby z fondu oprav nebyly pravidelně čerpány nedoplatky za
služby, ale úměrně nákladům zvýšeny zálohy, abychom měli přehled, za
co se platí a dost vlastních prostředků na plánovanou revitalizaci
domu. Kontejnery na velkoobjemový odpad budou v Jeseniova 143 9.12.
a 20.12.2017.
Při kontrole sklepa dle údajů, které mi vlastníci nahlásili, jsem
zjistil, že dva společné prostory (vedle sklípku č. 3 a vedle
prostoru s hlavním uzávěrem vody a plynu – nejsou označeny čísly)
jsou uzamčeny a od paní Selingerové jsem od nich nedostal klíče.
Pokud je někdo soukromě využíváte, prosím oznamte mi to.
Společenství potřebuje prostory pro uskladnění materiálu a nářadí
firem, které na domě pracují. Pokud se nikdo neozve, nechám je na
jaře vyklidit a připravit pro firmu rekonstruující dvůr.
21.11.2017
Dneškem ukončuji sběr podpisů k dohlasování per rollam, souhlasila nadpoloviční většina všech vlastníků, dokument přidán na web k dokumentaci ze shromáždění. Úspěšně se mi podařilo reklamovat služby odvozu odpadů, za 4 měsíce nebude účtován transport odpadních nádob a služba bude o odpovídající částku snížena při fakturaci, účtárna LBD je informována, aby na to dohlédla. Pro nahlášené zájemce mám k dispozici klíče k domu.
10.11.2017
Na přání zástupce LBD je na naše webové stránky přidáno heslo na
ty informace, které nejsou dostupné běžně z veřejných služeb, tedy
na Smlouvy, Dokumenty a Shromáždění, kde jsou před shromážděním
vlastníkům k dispozici podklady a posléze zápisy, zápis z 31.10.17
přidán. Heslo pošlu mailem všem, kdo mi poskytli adresu. Připomínám
výměnu vodoměrů, k dnešnímu dni se do harmonogramu nezapsaly ještě 2
byty. Mám k dispozici 13 klíčů, které byly do středy 8.11.
objednány, další objednávky vyřeším později (viz 3.11.17). Poslal
jsem stížnost na AVE za neplnění smlouvy v souvislosti s odvozem
odpadu, reklamace byla uznána a finanční kompenzace bude zaslána do
účtárny LBD.
Začínám obcházet schválení záloh na služby per rollam (viz zápis ze
shromáždění) podle podkladů připravených účtárnou LBD. Domluvil jsem
se na upřesnění účtování služeb, dosud se některé (např. poplatek za
správu, komíny, mzdy) platily z fondu oprav, což je vzhledem k zájmu
vlastníků o revitalizaci domu, na který fond musíme použít,
nevyhovující. Při inspekci s vedoucím firmy Rumilton, která na jaře
provede revitalizaci dvora a obnovu oplocení, jsem požádal o
nezávazné zhodnocení, jaké stavební zásahy je nutno na domě v
nejbližších letech udělat, aby se za přijatelné náklady zvýšila
kvalita bydlení, tepelný komfort a budova nepodléhala skryté
destrukci zejména vlhkem.
3.11.2017
Vyměněny vložky zámků domovních dveří a do sklepa, se středu 8.11. budu od 16 h rozdělovat klíče všem, kdo si je přiobjednali za sníženou cenu v rámci nového zákazníka při nákupu zámků za 73 Kč/ks. Další objednávky v budoucnu budou již za standardní cenu bezpečnostního, prodlouženého klíče systému KABA, která je aktuálně 96 Kč/ks
26.10.2017
Od 1.1.2018 posílejte platby příspěvků vlastníka a zálohy na služby ("nájemné") na vlastní účet SV: 2401317059 / 2010!
25.10.2017
Vzhledem k havarijnímu stavu zámkové vložky domovních dveří jsem začal rozdávat klíče k novým zámkům již před shromážděním SV, abych mohl výměnu provést co nejdříve.
20.10.2017
Ve dnech 13.-14.11.2017 proběhne výměna vodoměrů, tabulka s časovým harmonogramem je na nástěnce, prosím vlastníky či nájemníky o výběr termínu, kdy výměna v bytě proběhne PR
26.9.2017
Shromáždění SV je naplánováno na 31.10.2017 18h tradičně v klubu seniorů, pozvánka a postupně doplňované podklady pro vlastníky budou zde. 29.9.-8.10. jsem na dovolené, v případě potřeby se obracejte na manažera pro kontakt s klienty naší správcovské firmy pana Zítu. PR
19.9.2017
Protokoly o kontrole spalinových cest 12.9.2017 jsou v případě potřeby k dispozici u mne. PR
15.9.2017
Výměna žárovek ve sklepě, děkuji za upozornění. Od 1.12. bude našemu SV přidělena správcem jako účetní paní Kulíková (viz Kontakty) PR
14.9.2017
Převzal jsem vyrozumění Městského soudu v Praze, že do 15 dnů bude provedena změna v obchodním rejstříku a budu tak konečně moci jednat jménem společenství... PR
12.9.2017
Dnes proběhla kontrola spalinových cest - 7 plynových komínů ze střechy a v 6 bytech, jeden vlastník nezajistil přístup. Žádný komín na pevná paliva v domě provozu není.
Pro zřízení účtu SV jsem kontaktoval informační centra Erste, ČSOB, KB, AIR/BANK, EQUA BANK, FIO BANKY, MBANK a WÜSTEROT a mám srovnávací podklady pro výběr ústavu, stále ještě ale nemohu jménem společenství jednat kvůli trvající absenci zápisu v OR.
Poptal jsem i 5 zámečnictví s požadavkem na zámkové vložky, které by byly na jeden klíč s možností dokoupení dalšího kusu vložky v budoucnu, ceny dle délky a bezpečnostního stupně 600-1200 Kč, za klíč 50-110 Kč. Pokud se stav zámku na domovních dveřích nezhorší, rozdal bych nové klíče na podzimním shromáždění SV a vložky vyměnil v listopadu. PR
4.9.2017
Vážení vlastníci a nájemníci,
na shromáždění vlastníků, konaném dne 25.5.2017 jsem byl s plánovanou účinností od 1.7.2017 zvolen předsedou Společenství vlastníků Jeseniova 1906, Praha 3. Přes mou maximální součinnost a opakované jednání se správcem dosud (4.9.2017) nejsem uveden jako statutární orgán v obchodním rejstříku a nemohu tedy svou funkci řádně vykonávat a oficiálně jménem společenství jednat se smluvními stranami. Proto vás chci teď po dovolených touto cestou informovat o dění v našem SV.
Vzhledem k nemoci paní Selingerové se mi podařilo převzít dostupnou dokumentaci, týkající se SV, až v polovině srpna, snažím se utřídit ji a získat přehled o proběhách investičních akcích a smlouvách, které jsou SV uzavřeny se správcem a dalšími subjekty. Smlouvy jsou letité a bude třeba je postupně znovu uzavřít. V tom mi dosud brání absence zápisu v OR i nešťastná formulace ve stanovách, kde i provozní smlouvy musí nejprve schválit shromáždění a toto nepružné řešení znesnadňuje výpovědi pro SV nevýhodných nebo porušovaných. Na podzimním shromáždění SV požádám o udělení mandátu k uzavření provozních smluv, jako to má většina SV (smlouvy budou pro vlastníky k dispozici na webových stránkách), smlouvy týkající se investic, rekonstrukcí apod. samozřejmě bude nejprve schvalovat shromáždění SV.
Jsme jedno z mála SV ve správě LBD, které má své prostředky uloženy na účtu správce. To znesnadňuje kontrolu, nákupy spotřebního materiálu probíhají jen v hotovosti, není možno využít internetového bankovnictví... Chci založit účet SV, kam bude mít přístup účetní našeho správce pro zadávání příkazů k úhradě, ke kontrole, tvorbě sestav a závěrky, ale ke schválení platby budu mít oprávnění já. V účtárně jsme se domluvil, že optimálním datem ke změně bude 1.1.2018. Vzhledem k tomu, že změna účtu SIPO může trvat až 2 měsíce, nové číslo účtu bych chtěl zveřejnit v říjnu. Zatím obcházím banky a srovnávám pro naše SV nejvýhodnější nabídky a čekám na zápis v OR...
3.9. v neděli jsem po návratu z dovolené našel naše popelnice na chodníku před domem, musely tam stát od čtvrtka, a byl jsem upozorněn, že se to stalo přes prázdniny opakovaně. Věc jsem písemně reklamoval u firmy AVE, která je dle smlouvy povinna nádoby vyvážet ze dvora.
Zatím jsem nenašel dokument s kontakty na vlastníky ani na aktuální nájemníky, to je s ohledem na komunikaci nebo event. havárii problém. Potřeboval bych k číslu bytu jméno, telefon a e-mail vlastníka, v případě že byt užívá někdo jiný, tak stejné kontakty i na něj. 12.9. proběhne kontrola spalinových cest (tu ještě objednávala bývalá předsedkyně), rád bych se podíval i na střechu, za kolik využívaných komínů vlastně platíme, a při té příležitosti bych vás spolu s řemeslníky navštívil a údaje si doplnil. Lze je vhodit i do schránky SV, klíč už mám, nebo použijte e-mail: jeseniova1906@volny.cz. Stejnou cestou prosím hlaste závady v domě, podněty atd., vždy prosím konkrétně co a kdy jste za problém zjistili a komu mám odpovědět. Pro společenství jsem založil informační web: http://jeseniova1906.wz.cz, kde začínám ukládat informace pro vlastníky k usnadnění komunikace. PR
7.8.2017
Jedním z bodů, projednávaných na posledním shromáždění SV byla rekonstrukce dvora, vyžadovaná vlastníky při dřívějších jednáních. Paní Selingerová poptala firmy a předložila návrh rozpočtu. Prosté vydláždění dvora jako má sousední SV by stálo cca 200tis. a vybudování stání pro popelnice, přístupné z ulice Na Hlídce dalších 300tis. Tato částka přišla shromáždění vysoká a nezahrnovala potřebnou rekonstrukci tarasové zdi s plotem (povolení na kácení stromů, které zeď poškodily, pro SV paní Selingerová zajistila), ani shromážděním požadované vybudování branky z ulice (s přístupem pro kočárky) a výměnu dosluhujících dveří do dvora. Obeslal jsem s poptávkou 5 stavebních firem a čekám na návrh rozpočtu. PR
30.7.2017 Porucha zámku domovních dveří
Vložka ve vstupních dveřích je provozem opotřebená a některými klíči se zvenku špatně odemyká (je nutno klíč mírně povytáhnout). Bohužel nemáme k dispozici rezervní a bude nutno ji vyměnit včetně klíčů. To bude možné realizovat až po dovolených, zatím stále nejsem uveden v OR jako statutární zástupce a nemohu oficiálně jednat jménem SV, ani uzavírat smluvní vztahy. Zatím jsem zámky promazal a vypláchl okuje, zlepšení ale není dostatečné. PR
1.7.2017 Nový statutární zástupce Společenství vlastníků Jeseniova 1906
Na shromáždění vlastníků v květnu 2017 byl zvolen předsedou společenství vlastníků MUDr. Pavel Racek, funkční období začíná 1.7., fakticky lze převzít povinnosti až po zápisu do obchodního rejstříku. Se záležitostmi, které se týkají společných částí domu se již neobracejte na paní Selingerovou. PR